İzlediklerimiz #3: Django Unchained

Dün gece uzun bir aradan sonra Neşe ile ortak bir film izledik. Aynı anda izlemek için ikimizde bazı fedakarlıklarda bulunduk. Teknik aksaklıklar da yaşadık ama sonuç olarak filmi tamamlamayı başardık. Şimdi [ben bir Tarantino hayranı olarak (Neşe'yi bilmiyorum! - tamam, vurma!)] film hakkında bir kaç şey yazacağız.


Film aslında klasik denebilecek bir Tarantino filmi gibi ama tam değil. Kan diğer filmlerinde olduğu gibi var ama heryer kan golü olmuyor diğer filmlerindeki gibi. Diyaloglar var gene. Ama uzun uzadıya değil. Diğer filmlerinde var mı bilmiyorum ama yukarıda resmini gördüğüz sahneler'de çok var.

Sahneden önce Broomhilda von Schaft'a özgürlüğü bahşediliyor filmde. Tam kamera ona odaklanmışken arkada büyük bir parça pasta'yı ağzına atan karakter gözüküyor. Tezatlık mı denir tam olarak bilemiyorum. Ama böyle sahneler filmde çok vardı ve gülmeme neden oldu. Tezatlıklar çoktu filmde. Şimdi burada fazla yazmak istemiyorum. Dikkatli film izleyicileri bu tezatlıkları görecektir.



Her zamanki gibi Tarantino kendine bu filmde'de Rol vermiş :) Ve sonunda malum sahne kendini patlatmış. Benden bu kadar düzenlemeler ve fikirlerini paylaşması için sözü Neşe'ye bırakıyorum. Neşe sendeyiz...

Efenim, öncelikle Rıdvan'ın film seyrederkenki dikkatine hayranlığımı belirtmek istiyorum. Arka planda pasta yiyen amca mı? Acaba ben o sırada hizmetçilerin saç modellerini ve ev sahibesinin elbisesini incelemekle mi meşguldüm.

Evet ben yönetmen filmi nedir anlamam, filmi kim yönetmiş ona bile bakmam çoğu kez. Bu yönlerim eksiktir, Rıdvan'la tamamlamaya çalışıyorum. Tarantino kim, Nolan kim bunları yeni öğreniyorum ve ister istemez orta okul yıllarında İngilizce dersinde "o şu işi yapar, bu şu işi yapar" kalıplarını öğrenirken kurduğum "Filiz Kaynak, Mahallenin Muhtarları dizisinin yönetmenidir" cümlesi geliyor. Benim yönetmenlerle alakam da o dakka bitmiştir. Çünkü Filiz Kaynak'ı kimse tanımadı, ben de çok utandım :((

Harikayım, yine laf kalabalığı yapıp film hakkında hiçbir şey dememeyi başardım. Her ne kadar Rıdvan kan yoktu dese de (kan olan film hangisi acaba onu da merak ettim) çoğu sahnede midemdekiler özgürlüklerini ilan etmek istedi, kolluk kuvvetleriyle bastırdım.

Rıdvan gibi fazla ayrıntıya girmeyeceğim ve filmden anladığımı tek bir cümle ile özetleyeceğim: "Birisi elini uzattı mı sıkacaksın arkadaş!"


İzlediklerimiz #2: Sherlock Holmes: A Game of Shadows
İzlediklerimiz #1: Restless

Runal

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder